Saturday, May 21, 2011

YANASENSEI ' S GIVEAWAY

AS'salamm . 
well arinie ak na cite sal entry di atas . 
kak yana ,adew uat give away . 
pe2 hal kuwg ley laa pegy at situ . 
kt blog kak yana . 
link dye ~>yanasensei.s giveaway
so , ak joen GA ny un sbb ditagkan oleh adek bushuk ak si syakila mazlan..
dye law sal cinte2 ny dye tag laa at ak . 
pandai kan adek ak an ??
yanasensei's giveaway! banner




Syarat penyertaan:
  • Jawab soalan ini: What is Love? *eleh soalan kacang je*
  • Jawapan pendek/panjang tak kisah. Kau nak tulis satu ayat pun boleh, kau nak buat karangan pun boleh suka hati kau lah yang penting ikhlas.
  • Jawapan boleh dalam BM/English.
  • Boleh masukkan gambar/doodle/apa-apa saja lah untuk bagi entri korang menarik/comel/whatever. Tak nak masukkan pun tak apa haku tak kisah.
  • Tajuk entri mestilah “Yanasensei’s Giveaway!”
  • Letak banner Giveaway dalam entri & link kan ke entri ini (wajib).
  • Letak banner dekat sidebar & link ke entri ini pun boleh. Dapat markah lebih (Tak wajib).
  • Nak jadi follower pun boleh, tak nak follow pun aku tak kisah.
  • Tag sekurang-kurangnya 3 orang & pastikan dorang tahu dorang ditag.
  • Tinggalkan link entri korang dalam entri ini.
  • Tarikh tutup penyertaan: 20 Jun 2011.

And you’re done!
Senang kan?







Hadiah Giveaway:
1st place
  • Set aksesori vintage tajaan Aksesori Mak Enon.
  • Eye Shadow dari Etude House.
  • Personal doodle from me.
2nd place
3rd place













so lets get started here 




WHAT IS LOVE

well ak tadew laa rety sgt sal cinte ny an .tpy bagy ak cinte ny penyatuan aty si lelaki bersama si perempuan ntuk membentuk satu cinta yang ikhlas ,suci,murni dan bersih . kadang kadang cinta itu terbahagi kepada 3 iaitu cinta syurga,cinta syaitan ,dan cinta iblis. cinta syurga adalah cinta yang suci ,tanpa melakukan apew2 yg melanggar hukum syarak islam ,cinta syaitan pula cinta akan sesuatu benda yang bertentangan dengan hukum syarak,cinta iblis pula cinta yang melakukan sesuatu tanpa mengetahui bahawa ALLAH itu ada .manusia kadang kadang gemar melakukan cinta yang bertentangan agama . cinta yang lebih afdal adalah pada allah yang maha esa,rasul,kitab,alquran,keluarga dan kawan -kawan .cinta itu juga buta,kerana  yang huduh akan jadi cantik,yang buruk akan jadi indah ,cinta juga tidak mngenal paras rupa,harta,pangkat,darjat,umur,ketinggian,warna kulit,asal usul,bangsa,agama dan macam macam lagi laa.cinta juga kita boleh rasa dengan hati.law pakai tangan mmg takan rase laa cinta tuh.cinta pakai tangan tuh da lain wokeys. no3 . ta elok2 .cinta tuh bahagia . sapa yang dapat rasa percintaan yang dramatik ny *drama kea ??? mesty kuwg rse mcm , wahhhh ! gah nye cinta . hua3 . tapi kengkadang laaa an ? cinta ny perit gak auw .mcm2 kte ley rse nan cinta ny, kengkadang mara,suke,gelak,gediks,na pancung bagai . so kte sendiri tale na tafsirkan tuh golongan cinta yang ke berapa . kebiasaannye cinta ny pelik pelik jea dowh .cinta tuh macam lakonan teater . umpama mainan kan ? just khayalan jew sume . tpy keindahan kte akan rse law kte betul2 mnjiwai watak yg diberikan mase berlakon teater tuh . Cinte terlalu besar maknaye . cinte perlukan pengorbanan . pengorbanan untuk insan yg amat dikasihi . cinte tak semestinya berakhir dengan seribu kemanisan . kadangkala kita terpaksa merelakan pemergian insan yg amat kita cintai . cinte akan hadir tanpa kita pinta dan perginya cinta tanpa kita sendiri relakan namun itulah lumrah cinte,sedih,gembira,bahagia,benci,cemburu,adalah rencah dalam sesebuah percintaan itu , jika anda tidak bersedia untuk dilukai mahupun dikecewakan tak perlulah bercinta , bercintalah setelah anda sendiri faham erti cinta sebenar . bak kata orang , DARI MATA TURUN KE HATI ?haha . mcm tuh lerrr gamak nyer . kita tidak bole mngertikan cinta tetapi cinta bule mngertikan kita .cinta perlu keindahan untuk mendapatkan kesetiaan dan cinta adalah sebuah misteri yang tak dapat diungkapkan dgn kata kata . kesimpulannya 
LU PK LAAA SNDIRI :)





C-Cinta
I- Itu
N-NIkmat
T-tapi
A-Awas



indah kan cinta ???

tak kira haiwan 
ataupun rupa badan 
unik kan cinta???
cinta itu pengorbanan
tidak mengira usia
cinta pada al-quran adalah satu contoh nya . 





that all my note . tengss ..
tuh  jew laa yang mampu tulis..
sye tagkan pada 

1 comment:

Ilham Liyana said...

waahh panjang penerangan. mendalam gitu. hehe thanks for joining! good luck ya! :))